Translate

Принципът на заместването. С много по-полезната храна

Автомобилът е досаден с това, че постоянно трябва да мислите за филтрите му, маслото, горивото, охлаждането, системната автоматика и така нататък. Толкова е досаден, че мнозина просто го оставят да се развали за да вземат нов. И не, автомобилите не са станали, по-скапани, просто хората са много по-безотговорни.
Темата за тялото е подобна на тази за автомобила. Ние също имаме филтри, гориво, смазка, автоматика, сигнални индикатори... И ако имаше начин, хората също биха си сменяли телата като автомобили. Но това е невъзможно, а и ненужно. Имаме организъм, за чиято енергетика, храна, профилактика трябва да се грижим като добри стопани.
Постите са един такъв традиционен период за профилактика. Дали произходът му е езически, християнски и дали въобще има религиозни корени е дискусионен въпрос. Постите са много добра концепция за самовъзстановяваме на тялото, прочистване на филтрите (черен дроб и бъбреци), смяна на електролитите на акумулатора (микробиома).
Има един голям проблем при тази сезонна профилактика, това са навиците, мързелът и липсата на кулинарна компетентност. Те често се извиняват с вкус и аромат, но това е просто абсурдно, защото и вкусът, и ароматът в основната си част се дължат на подправки, а не не толкова на загоряло (окислено) месо, синтетично мляко и пълни с медикаментозни остатъци яйца.
Всяка една не много полезна храна може да бъде заместена с по-хранителна, по-ензимна, по-биологично стойността композиция. Дори с много по-добър вкус и аромат. Пример за което е началната снимка на материала. Това са кюфтенца от ечемик, розова леща, елда, нахут, ленено семе, лук и много подправки като черен пипер и кимион. В кокосова мазнина, на чугунен тиган. Много по-полезни и не по-малко вкусни от всички месни кюфтета.
Темпе (соя в специална плесенна закваска) много наподобява вкуса на риба и на пиле едновременно като при това има много повече протеин, няма мазнини, къде по-вкусно и засищащо е. В същото време, ферментиралата соя е и носител на микробиом, и отлична храна за нашия наличен (пребиотик). Мъртвото месо, напротив - разходва микробиома и стимулира развитието на дрожди, плесени.
Тофу е много по-добрата алтернатива на сирена и кашкавали. Добре мариновано в кокос, мед, лимон и подправки (във вакуум) е по-вкусно от всяко сирене. За напреднали - може да направите и заквасено домашно тофу, не само от соя, но и от фъстък, кафу, нахут и дори бадем. Тофу има много по-висока хранителна и биологична стойност от млечните продукти, с повече протеин, в пъти по-малко захари, без холестерол, много по-редокс активно.
Дюнер с домашна лимецова питка, нахут, гъби кладница и зеленчуци, много арабски подправки, Много по-свеж, питателен, вкусен и комфортен за стомаха от най-добрият класически дюнер на света. С невероятна пребиотична мощ за нашата чревна флора, особено ако добавите и малко кисело зеле (дива ферментация) или заквасен морков с чесън (сауеркраут).
Палачинките от нахутено брашно, две лъжици кефирена суроватка и ленено брашно са къде по-засищащи, вкусни, полезни от всякакъв друг вид палачини с глутенови брашна, мляко и яйца. Нахутът няма глутен, нахутената палачинка е няколко размерности по-протеинова от всяка друга. Отлична храна за микробиома.
Гладът за хляб много лесно се неутрализира с бобова яхния. Виждате няколко такива мои гозби с основата на които е нахут и размекнала се до каша жълта леща. Държи ситост над 6 часа. При бавно варене, не образува никакви газове, а млечно-киселите бактерии в стомаха ни са в екстаз.
Класическият боб е чудо храна, всеки е съгласен че е невероятно вкусна и дори да пеядете с нея, не се дебелее. Но газовете... те са огромен проблем. Защото хората са забравили как се готви боб... 12 часа накисване, пастьоризация (неутрализация на инхибиторите) и бавно варене 8-10 часа, после - малко фурна (по желание). В ресторантите никой няма да готви боб 2 дни. А самият боб е стар, сух, мъртъв ензимно и микробно. Както и всяка друга пакетирана заготовка за храна.
Фантастична храна, за генома, микробиома, носа и езика. Патладжан с ечемик, леща, елда, моркови, чесън, домати и много ориенталски подравки.
Обичате паста (спагети, макарони)? Ето един невероятно вкусен и полезен вариант. Оризизови спагети, във фъстучено-доматен-меден сос с чесън, запечени авокадо и тофу. Показани са и други мои любими варианти.
Сладолед с блендиран замразен банан, авокадо, лешников тахан, лимон и сода. Отлично набухване става със соево кисело мляко, вместо сода. 
Като стана въпрос за кисело мляко, много по-добрият и полезен постен вариант е домашното соево кисело мляко. По-редокс, по-протеиново, дори по-микробиологично издържано от промишлените пластмасови кофички със заквасени животински млека. Показвам ви любим мой десерт... соево кисело мляко с хубава халва. 
Овесени ядки със соев кефир и кленов сироп, една от най-полезните, вкусни, лесни за реализация и засищащи храни. Могъща пробиотична сила (кефир), отлична храна за микробиома (овес). 
100% постни дроб-сърма (ечемик, спанак) и мусака (картофи, соев кайма, елда) със застройка от нахут, лен, хранителна мая... и соево кисело мляко.
Соевото кисело мляко е по-гъсто, малсено, натурално от всяко промишлено кисело мляко.
Соеви кюфтенца и невероятния соев катък (цедено кисело мляко, чесън и чушки).
Феноменалната пробиотична торта с цедено соево кисело мляко, кокос, фъстъчен тахан и ядки. Заливка - кленов сироп.
Най-полезната храна на планетата, домашно кимчи. 
Фъстъченото темпе, невероятен вкус, аромат, усещане в устата. Къде по-вкусно и енергизиращо от всяко месо.
Супа с червена леща, амарант и соеви кълнове. Сушен домат, киесли кластавички. Мощен пребиотик (леща + амарант), силен пробиотик (кисели краставички), активни ензими (леко запарена, покълнала соя). Допълнителна пробиотична съставка е сушеният у дома, на дехидрататор био-домат.
В края на това постно представяне ще спомена един удивителен факт. Десет от десетте най-полезни храни по Света са постни. Съществуват големи спорове само за една храна... за натто. Има два враждуващи лагера, едните твърдят че това е най-полезната храна, а другите твърдят, че е най-полезната след кимчи.
Истината е по средата, а защо не и в комбинацията натто на снимките по-долу. Натто е могъща микробна храна, от аеробни пробиотици (сенна пръчица) и е единствената по рода си в това отношение. Останалите храни за микробиома са анаеробни или факултативно анаеробни.
Натто е на-лечебната храна по отношение на тумори, защита на кожата, алергии и много други здравословни смущения. Нейният състав е натто-слуз, развиваща се върху невероятно добре и бавно сварени (на пара) соеви бобчета.

Натто в комбинация с домашна туршия, запечено тофу, пресни зеленчуци, булгур със стафиди.
 
Натто с макароно от елда и ориз, сауеркраут и тофу.
Без съмнение най-полезната храна на планетата, домашни натто и сауеркраут (кисело зеле и цвекло). 
Показах ви част от моята кухня, постната кулинария. Най-полезната, вкусна и смислена храна. Единственият лек и регенератор на тялото. Храна за генома и микробиома. Предвид ролята на микробиома в регулирането на психиката, синтеза на хормони и витамини... тази храна е най-добрата ментална профилактика. Неслучайно много от тези храни са задължителни в превенцията и лечението на аутизъм, множествена склероза, шизофрения.
Още в началото на 2019 година, София, Лозенец... тази храна ще бъде представена на всички ви.


Коментари

  1. Уникална и много полезна статия.
    Много си "напред с материала".
    А какво става с ресторанта за подобни ястия ?

    ОтговорИзтриване
  2. Безпорно всички ястия са красиво показани и предполагам много вкусни. Докато четох и разглеждах, огладнях отново:).Виждам, че се използват доста соеви продукти. За хора с "Хашимото", са противопоказани. С какво можем да ги заместим?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Къде точно, в кой сериозен източник е упоменато, че ферментиралите соеви продукти са противопоказни за каквото и да било?

      Изтриване
  3. Лаллл тази статия ми дава посока. Много полезно

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Привет, приятел. Всички коментари се одобряват от модератор. Не разходвай време, ако коментарът ти не облечен във факти и личен опит, липсва полезност за читателите.